Tuesday, January 31, 2012

JARAK

as-salam..hye oLLs!


manusia dan jarak. banyak yg boleh dikaitkan..


kadang-kadang kita sesama manusia kena jaga jarak dalam perhubungan.. kerna bila terluka, kita masih ada ruang untuk diri sendiri. kerna bila kita ingin mengundur diri, kecewa di hati mungkin dapat ditangani. sebab tu ada pepatah cakap, cinta macam mana sekalipun, sayang macam mana sekalipun, tinggalkan sikit ruang dalam hati untuk diri sendiri..


kadang-kadang kita sesama manusia kena ada jarak dalam perbualan. maksud aku, tak perlu la nak duduk dekat rapat kemain sampai jiran sebelah pun dapat bau nafas kita. kot la time tu nafas berbau kan. lagi-lagi lepas makan petai. ummpphh. sebab tu Halls buat gula-gula untuk hilangkan bau mulut. sebab Halls tau kita ni tak jaga jarak dalam perbualan. bagus pencipta Halls.


kadang-kadang kita sesama manusia kena ada jarak dalam pemanduan. ingat lagi time belajar memandu,ape sebab instructor suruh jaga jarak? semestinya mengelakkan kejadian yang tak diingini berlaku. kalau kat traffic light tu, agak-agak la bhai nak berhenti kereta. tengok jarak kereta kau dan kereta aku (kereta mak aku sebenarnya). walaupun aku nampak kau rilek2 je bila kereta kau dekat SANGAT dengan kereta aku, aku yang kat dalam kereta ni cuak seribu oii.. kalau manusia belakang kau cium buntut kereta kau, tak ke nanti kereta aku pun kena. apa aku nak jawab dengan mak ayah aku hah. inilah perangai SEBILANGAN pemandu zaman sekarang. tak beringat sebelum kena. -.-"



notatangan : main point kat sini perenggan akhir tu je ok.

6 comments:

  1. hhiihiihi nie kes jga jarak anda
    ingatlah org tersyg la nie yaa :)
    hhii

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..haah...org tersayang dan barang tersayang kot..kahkahkah

      Delete
  2. hihih... hati2 bawak kete..

    ingat main point dia perenggan 1st..
    jangan cinta orang sgt2..
    ekekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...saje je trick sikit dgn yg first tu :D

      Delete
  3. kau ciom kau bayar, aku nak kereta aku kembali ke a$al. boleh gitu? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah kan. tp jd x syiok la kalau terpikir kete prnh kemek..ekeke

      Delete