Friday, January 20, 2012

KISAH SEBIJI LIMAU

as-salam.. hye oLLs!


mentang-mentang la orang dah semangat nak bercuti tahun baru cina..limau mandarin pulak belambak-lambak kan. aku pun tak kalah nak cerita pasal limau. jom!

kecik-kecik dulu waktu kat kampung, aku dengan terlebih seronoknya duduk kupas kulit limau. sah-sah la untuk makan. nak dijadikan cerita entah macam mana tetibe je lepas kena air percikan dari buah limau tu, mata aku sakit.

bila bukak je pedih-pedih.. korang pun dah biasa rasa kot bhai time kupas kulit limau. yang lainnya kisah aku ni selang 10 minit camtu la, biji mata aku ni dua-dua naik ke atas. taknak turun-turun tau! gelabah tak tentu pasal sambil dalam hati dok fikir takkan sampai tua mata aku camni..

aku pun masuk bilik senyap-senyap dan cuba untuk tidur.. mane lah tau kot-kot lepas bangun tidur mata aku ok semula.. tapi lain yang diharap, lain yang jadi.. makin teruk ada la.. lagi aku nakdia ke bawah, lagi cepat biji mata tu ke atas. oh men..

last-last aku pergi mengadu kat ayah aku.. mak sedara and adik beradik yang lain sedap je duduk gelakkan aku.. hey, ampa tak arasa ampa boleh la nak gelak-gelak. ayah aku baca ayat suci al-Quran kalau tak silap, lepas biji mata tu dah kembali normal. lega! pastu masuk bilik terus tidur. haha !


ni aku jamu korang dengan reaksi muka orang ni..






notatangan : korang rasa limau penyebab dia ke benda lain eh? tetibe terpikir sambil-sambil kupas limau ni :p

2 comments: