Friday, January 6, 2012

MAKANAN PENYEBAB LUPA

as-salam...hye oLLs!
Justify Full
salam jumaat. okey2.. semalam punya paper, aku stress yg amat. boleh pulak sem lepas punya exam paper 2 helai je tapi semalam 5,6 helai. aku pun konfius.. exam paper ape aku jawab semalam.. taxation ke zakat? ke campur2??

dah dah.. mls nak citer panjang hal semalam.. ni ada info pasal makanan yg boleh menyebabkan lupa.. kenapa baru sekarang aku jumpa benda alah ni? (padahal dah tau tapi x ingat2).. disebabkan tangah musim exam ni aku kena letak sini.. baru rajin baca and ingat..


- banyak makan epal yg dah masam
- banyak makan makanan masam seperti jeruk dan buah asam
- banyak makan bawang besar
- banyak makan makanan yg mengandungi rempah dan ketumbar kering
- makan kepala ikan
- makan dan minum apa2 yg ada semut kat dalam dia. semut mempunyai sejenis kimia yg boleh melupakan ingatan okey!
- makan sehingga terlalu kenyang
- makan makanan yg telah disentuh oleh tikus
- makan makanan yg dijual di warung-warung yg kotor dan terdedah
- minum minuman yg memabukkan seperti arak dan air tuak
- makan makanan yg mengandungi bahan kimia termasuk bahan perasa dan bahan awet





notatangan : sekarang aku tau kenapa aku lupa.. haha..



6 comments:

  1. haa..aimi mesti makan semut sokmo..kan?hee

    ReplyDelete
  2. alahai saya pun pelupa..sbb makanan ke? huhu

    ReplyDelete
  3. wah, thanks 4 d info. Tp makan tmpt terdedah n kotor lah sedap! bnda yg sihat ni mana sedap. ;p

    ReplyDelete
  4. @najihah sahami
    hehe..ye la kot..dr cafe mahallah..kot2 mish pun ada kena jugak kot dr cafe tu.hikhikhik..

    ReplyDelete
  5. @zOeY zAu YaH
    hehe..mungkin la...asik wat entry makan2 je..jeles -.-'.. hehehhe

    ReplyDelete
  6. @Not so Randy
    euwwww..mmg sdp.. lagi2 made in seri gombak area sup meletop..hehehhe~

    ReplyDelete