Sunday, January 22, 2012

KISAH SI KECIL

as-salam..hye oLLs!

semenjak balik rumah ni macam-macam dah yang terjadi.. aku kuatkan hati. ecece..nada macam kecewa. padahal tidak pun.. semalam sibuk menghadirkan diri ke majlis marhaban dan aqiqah..nak kata sepupu tak jugak.. anak kepada sepupu mak aku. korang rasa apa talian aku dengan budak kecik tuh?hihi.. paling menarik minat aku bila ada majlis berandoi. oh yer.. itu hanya adat melayu kita..so, bukan semua orang akan buat majlis tu.. and for the first time bila dah besar panjang ni aku attend majlis macam tu.. tadi aku ingat nak la bagi korang dengar lagu majlis berandoi tu. tapi malas aku lebih kuat dari rajin.. maka, anda-anda sekalian google je la sendiri.. haha! ampun!


tengah hari ni pulak attend majlis kahwin. syiok tak syioknya aku pulak yang kena bagi doorgift..tak kesah la kan.. hari ni kita menolong. kot esok lusa kita yang nak buat majlis, siapa pulak nak tolong nanti. even bodyguard aku ada 6, tapi tak semua boleh harap. huahuahua!


selesai majlis, aku balik rumah dan terbongkang. ape la nak jadi dengan anak dara sorang ni. korang jangan ikut perangai yang satu ni. haha. agaknya kalau bakal mak mertua tu baca la blog ni, kompem dia reject terus. sudaaaahhhh.. (calon ada dah ke over sangat ni?).. aku tertarik dengan satu perbualan antara mak aku dan adik bongsu aku. jom layan..


ma : adik, angah tak jadi nak pinjam duit adik untuk g umrah. takpe ke?

aku cakap dalam hati : macam la banyak sangat duit dia. puii

adik : laa.. kenapa pulak ma?

ma : angah cakap dia nak pinjam duit adik untuk kahwin. ke adik nak bagi untuk g umrah?

adik : eh, xpe jugak. boleh dapat anak sedara. hihi!

aku cakap dalam hati : hish. budak2 zaman sekarang. -.-"



see! sape la yang pengaruh adik aku sampai jadi macam ni? kalau cakap nak kakak or abang ipar boleh terima lagi. hahaha.. ini dia nak anak sedara..



notatangan : aku bukan angah :D

0 orang conteng sini. awak bila lagi?:

Post a Comment