Saturday, April 28, 2012

REVIEW FILEM # 2 : THE AVENGERS

As-Salam..Hye oLLS..


Kali ni aku nak review filem lagi. Kalau tempoh hari aku bagi 4.5 bintang pada Battleship, kali ni aku nak bagi 4.92 bintang pada The Avengers. (sesuka hati nak bagi perpuluhan kan?) Aku rasa semalam semua yang ada kat cinema tu semua datang nak tengok The Avengers je kot. GSC siap bagi keychain The Avengers free pada sesiapa yang beli 'Combo 2' popcorn diorang.  


The Avengers yang dibintangi oleh Robert Downey Jr. (Iron Man), Chris Evans (Captain America), Mark Ruffalo (The Hulk), Chris Hemsworth (Thor), Scarlett Johansson (Natsaha Romanoff/Black Widow), Jeremy Renner (Hawkeye), Tom Hiddleston (Loki) dan ramai lagi.


Movie ni mengisahkan Loki (adik Thor) yang cemburu pada Thor dan dia bercadang nak tawan bumi dan memporakperandakan rakyat jelata kat Bumi ni. Tapi rancangan dihalang oleh pihak berkuasa (yang aku tak ingat nama dia, tapi mata dia ada satu je. hehehe). Pihak berkuasa tu masih tak dapat nak selamatkan bumi, jadi diorang wujudkan misi khas yaitu dengan memanggil semua superhero dan juga Black Widow untuk membantu mereka melawan Loki ni tadi.


Bagi aku movie ni digarap dengan baik sebab walaupun durasi masa dia 2 jam lebih, korang memang tak akan bosan langsung untuk tengok sampai cerita ni habis. Dan babak yang aku rasa agak menarik ialah bila The Hulk (yang memang akan jadi pemarah bila dia 'hijau') membantai Loki atas lantai macam korang-korang kibas baju nak buang habuk. Hahaha. Wa cakap sama lu satu panggung gelak wooo..


Cerita banyak pun tak guna beb. Better lu orang pergi tengok sendiri. Tapi yang aku tak puas hati, asal tiket aku mahal tapi adik aku yang kat Pahang RM15.00 untuk 3D. Cis.


Notatangan : Suka tengok Captain America. Lu hensem la bhai. kihkihkih..

4 comments:

  1. kena tengok ni, tapi kat Kelantan takda wayang!

    ReplyDelete
  2. saya suke abang thor :)
    captain america normal kalau die x pkai costume XD

    ReplyDelete
  3. saya paling suka tony stark !! hensem !! :)

    ReplyDelete