Thursday, April 12, 2012

ADA HIKMAHNYA...

As-salam.. Hye oLLs..

Semenjak dua tiga menjak dah bekerja ni, kadang-kadang TERmuhasabah diri sendiri waktu bekerja. kunun-kunun la muhasabah.. erti kata yang lain, berangan memanjang. hahaha..

Bila difikirkan semula, kita sebagai manusia memang kena sentiasa bersyukur atas tiap-tiap sesuatu yang terjadi dalam hidup kita. Ada hikmahnya tiap-tiap kejadian tu.

Contoh paling dekat dengan aku, ada hikmahnya aku ditawarkan belajar kat IIUM dulu. Kalau ditambah tolak darab dan bahagi, semua yang berlaku kat IIUM tu banyak hikmahnya atas aku. Tepat dan betul bila aku menuntut di sana, kerugian usia tu berlaku. Walaupun setahun dua berbanding rakan-rakan di universiti lain, kami yang menuntut kat IIUM ni tetap sabar. (Bro, setahun dua tu bukan kejap derrr..). Kan IIUMians? Hehehe..

Dan sekarang, aku dah pun bekerja. One thing that still remain dari zaman aku belajar dulu is the working environment. As we know, IIUM has various races and ethnicity. So,kalau nak cakap pun, sometimes kena speaking bagai. Kot nye nanti ada yang dok pahang kita royak gape kan. Kat tempat kerja sekarang ni pun macam tu la jugak. Nak cakap melayu pun dengan bos yang berbangsa Chinese jer okay. She was so good in treating her employees. Tak caya meh datang sini. Huehuehue.. Kalau nak cakap dengan pekerja lain, it was a compulsory for you to speak in Eglish as they are Persian. (Paham dok agak-agak?)

As a conclusion, ada hikmahnya aku belajar kat IIUM dulu. Takdela gagap memanjang sambil nak kena guna Google translate pulak kalau nak cakap kan. Haishhhhh.  -.-'


Notatangan : Panjang lebar mengarut. Macam takde point je. Bahana lama tak update entry yoo..

2 comments:

  1. memang ada hikmahnye kan dik
    berlajar erti susah senang dan bersyukur selalu ;)

    ReplyDelete