Thursday, August 23, 2012

AL-FATIHAH

As-Salam..


Waktu kecik dulu, wan yang selalu buatkan air milo.
Waktu kecik dulu, wan yang jahitkan skirt dan blouse.
Waktu kecik dulu, wan yang selalu ajak ikut wan jenjalan.
Waktu kecik dulu, wan yang selalu basuhkan baju dan kasut.
Waktu kecik dulu, wan yang selalu sentalkan bedak kat muka aku. (Kalau tak, memang berkarat).


Waktu sekolah dulu, wan yang selalu tambah duit belanja.
Waktu sekolah dulu, wan yang selalu hidangkan makanan.
Waktu sekolah dulu, wan yang selalu tak kesah kalau tak stadi.
Waktu sekolah dulu, wan yang selalu basahkan telinga suruh bangun solat subuh.


Waktu belajar U dulu, wan yang selalu berleter beli macam-macam.
Waktu belajar U dulu, wan yang selalu tanya bila nak balik KL semula.
Waktu belajar U dulu, wan yang selalu bising baju raya asik warna biru jerr.


Tapi sekarang, nak minum air milo pun jarang.
Tapi sekarang, pergi rumah wan pun dah takde orang.
Tapi sekarang, dah takde orang nak marah beli macam-macam.
Tapi sekarang, tiap-tiap kali raya dah make sure tak beli warna baju sama jerr..


Dan saat ini, aku rindu sangat kat wan. 

Al-Fatihah buat:
Hajjah Azizah Binti Abdul Ghaffar
Lahir: 28 Disember 1931
Meninggal: 7 Mac 2011


"Apabila mati seseorang hamba, maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga: Sedekah yang jariyah (terus-menerus manfaatnya), ataupun anak yang soleh mendoakan baginya, ataupun ilmu yang dimanfaatkan sesudah itu"


4 comments:

  1. Al Fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  2. hi,,, salam kenal ya,,, kunjungan perdana saya nih!

    ReplyDelete
  3. al fatihah... jemput lawat blog http://muslimkidsshop.blogspot.com/

    ReplyDelete