Wednesday, July 11, 2012

MARI MENULIS

As-Salam.. Hye oLLS!

Kembali lagi dalam segmen mari menulis (untuk mereka yang malas update macam aku). Kehkehkeh! Lately ni banyak sangat yang terjadi. Untuk keterangan lanjut, sila hubungi 1300-85-2525. :p

Mood nak menulis kembali untuk masa sejam je kawan-kawan. Itupun lepas baca entri-entri menarik dari blogger yang lain. Kemain rancak ampa-ampa semua menulis. Memang wa tabik lu la derr.. Tapi shaye kat sini macam orang nak gila perah idea. Takde pape yang nak diceritakan. 

Bila dah kerja kat syarikat ni, macam-macam orang dan perangai orang aku jumpa dan kenal. Walaupun environment kat sini sama je macam belajar dulu, tapi tekanan dia mungkin kuasa dua la kot. Cuma, dalam tekanan kuasa dua tu, ada jugak sesuatu yang menghiburkan. Jom aku story lagi....

Kat office ni, kami bukan 1 Malaysia, tapi kami 1 Asia. Hehe.. Bak kata makcik yang promote astro tu 'macam-macam adaaaa..' Ada Melayu, Cina, Iranian dan juga Afghanistan. Yang pandai cakap Melayu ada 2 orang je kat sini selain aku dan opismate aku yang memang lahir je dah jadi orang Melayu. Jadi, aku dan dia kat sini memang sehabis baik praktik cakap omputih. Tapi, google translate tetap menjadi assistant hebat. Yang lagi 2 orang pandai cakap Melayu tu bos aku yang berbangsa Cina dan sorang lagi opismate aku yang asalnya orang Afghanistan. Bila cakap dengan dia je memang cakap Melayu. Dia taknak speaking spekang ni kawan-kawan. Jom tengok bukti dia cakap dan tulis dalam bahasa Melayu. Hehehe..




Apa komen anda? Malukah kita sebagai orang Melayu tapi asik nak cakap omputih jer? (Patriotik tetibe). Tapi, opismate aku selalu suruh tulis blog dalam English sebab dia nak baca. Cemane tue???


Notatangan: Entri ni mengambil masa 2 jam untuk disiapkan. Sekian.

2 comments:

  1. xyah nak speaking sngt..
    org korea tu xde pon sebuk2 nk ckp BI..
    meh sni baljar loghat negeri aku..hihi
    rindu kt ko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu...orang korea mane pulak ni..kan?aku rindu giler kat korang..tapi maluuuuu nak cakap.. kisah masa sila kan..hukhukhuk..ko bela kucing eh?comei2!!!

      Delete