Saturday, July 21, 2012

WAKTU SAHUR DAN BERBUKA PUASA BAGI KAWASAN KUALA LUMPUR DAN PUTRAJAYA

As-Salam.. Hye oLLs..


Selamat menjalani ibadah puasa bagi semua kaum muslimin dan muslimat di seluruh dunia (kalau bangsa lain faham bahasa Melayu). Hari ni officially la rakyat Malaysia termasuk aku yang beragama Islam berpuasa walaupun negara-negara Arab dah berpuasa semalam lagi kan :D  Walaubagaimanapun, ada je office mate aku yang dah mula berpuasa semalam. Tak sangka pulak dia mula puasa semalam. Kata dia sebab negara dia dah mula puasa semalam. First time aku pelik jugak kenapa dia puasa semalam. 


Semalam duduk kecoh kat office, siapa yang akan puasa esok. Pelik bin Ajaib jugak yang ni. Haih. Ada main ikut turn pulak yer depa nak puasa. Atau depa memang tak puasa?Jeng jeng jeng... Dalam duduk bising-bising tu, sempat aku mengoogle dulu waktu sahur dan berbuka bagi kawasan tempat tinggal aku. Jom la kita tengok-tengok dulu waktunya selama sebulan ni. Saja aku nak letak kat dalam blog bagi senang aku nak tengok hari-hari. Save paper, less cut tree, to protect our environment. Huhu..


  
Taken from HERE


Oleh itu, sebagai konklusinya aku nak ucapkan sekali lagi selamat berpuasa. Aku bayangkan ini adalah puasa terakhir aku. Siapa tahu mungkin esok lusa akan tiba masanya. Harap-harap Allah lapangkan masa dan waktu aku supaya aku dapat buat semuanya dengan sesempurna yang aku mampu.


Notatangan: Windu masa puasa tahun lepas. Masa yang aku takkan dapat semula sampai bila-bila :'(


0 orang conteng sini. awak bila lagi?:

Post a Comment