Monday, July 16, 2012

BILA TEMPAHAN DAH TUTUP

As-Salam.. Hye oLLS..

Saat dan ketika ini aku kat Pahang lagi.. Bila mereka-meraka yang dah bekerja sedang duduk kat umah menghitung esok kena pergi kerja, aku yang kat kampung ni pulak dok menghitung pukul brape aku kena bangun untuk gerak balik KL esok. Kenapa aku balik esok? Erm.. Bila si anak kena meneman si bapa drive sampai Kl sebab sang bapa nak main golf kat KL. Teringat cakap mak aku semalam "Biar dia gila ke golf dari gila kat pompuan lain" . Haha. Ada nada-nada gusar sang isteri di situ (Baca dek mak aku post ni  mau kena 'ganyang' hidup-hidup ni kot)..

Hari ni ada misi yang aku kena selesaikan dengan mak aku. Misi membeli baju raya dan tudung raya. Yer aku tau korang semua dah beli sebulan yang lepas kan. Tapi ni kira awal la aku beli tau sebab tahun-tahun lepas seminggu nak raya baru aku g beli. Ini adalah disebabkan mak aku je yang jahit sendiri (itu untungnya ada mak pandai jahit. Hehe..) Cuma tahun ni perangai si anak dara dia pelik sikit sebab demand nak tempah dengan tailor.

Dari kegembiraan dah dapat cari kain yang agak aku tak berapa nak setuju warnanya (pilihan bapak aku la niii), dah bertukar jadi sedih dan risau. Tailor yang biasa aku tempah baju dah tutup tempahan dah. "Ahh sudahh..mesi tailor lain pun sama" kata sang penulis. 

Bila dah jadik camtu, mula la gelabah nak cari tailor.. Ada yang dah tutup tempahan, ada yang kata kerabat tak pandai jahit, ada yang kata tempahan lepas raya je yang bukak, ada yang kata tak sanggup. Sudaahhh... pilihan terakhir yang aku ada hanya satu je. Mintak mak aku jugak yang jahitkan. Nak taknak kena terima la even mak aku cam tak berapa nak konfiden dengan design nya.. kehkehekeh...

Notatangan: Pandan muka aku kan. Dah tau nak tempah slamber badak je beli kain lambat-lambat. Tapi lagi kesian kat mak aku kan. @_@

2 comments:

  1. ce ko jahit baju sendiri..
    aku ni xbeli pon lg..
    beli dh siap sudeyyy... :p

    ReplyDelete
  2. wah2.. jauh bapa main golf.. ihihi..


    best lah ada mak pndai jahit mcm2 design..
    mak kite pndai jahit baju kurung biasa je..

    ReplyDelete