Monday, April 16, 2012

REVIEW FILEM : BATTLESHIP

As-Salam.. Hye oLLs!





Rasanya tak pernah lagi aku buat review filem kat sini. Taktau la kalau dulu-dulu ada kan.. Semenjak dua menjak ni lost memori tentang semua hal. Handphone entah ke mana, jam tak ingat letak mana, kadang-kadang kasut pun lupa kat mana. Haish! Hormon ketuaan dah makin meningkat agaknya.

Korang semua tau tak pasal filem Battleship yang baru je keluar panggung Khamis minggu lepas? Semalam aku berkesempatan la pergi tengok filem tu. Ape yang buat nak pergi tengok adalah sebab pengarah filem tu adalah pengarah filem transformers. So, aku dapat bayangkan filem tu hasil dia akan terbaek macam transformers.

Kesimpulannya bagi aku, aku rate cerita ni 4.5/5. Kenapa? Sebab audio and video dia everything is perfecto. Jalan cerita pun best. Kalau korang-korang nak pergi tengok dan rasa 'feel' lagi, try tgk yang 3D.. Kompem menyengat jiwa sanubari.

Cerita ni mengisahkan tentang seorang pemuda yang pada mulanya takde matlamat hidup dan kerja dia asyik nak menimbulkan masalah pada orang di sekeliling dia terutama sekali abang dia. Lepas tu abang dia jak dia masuk navy and still dia masih lagi jenis yang menimbulkan masalah. Tapi , dia berubah bila bumi telah diserang oleh makhluk asing dari Planet G. Dari mane datangnya Planet G? Hasil dari satelit yang Nasa hantar ke angkasa setelah diorang dapat tau ada planet lain yang mungkin ada kehidupan di dalamnya. Lepas makhluk asing tu masuk bumi, macam--macam kacau bilau yang depa buat. Kalau dari penilaian aku sendiri, aku rasa apa yang berlaku dalam tu termasuk peristiwa-peristiwa yang pernah jadi kat bumi. Contohnya macam peristiwa 11 September dulu, tsunami, dan perang-perang Islam zaman dulu. So, kalau korang nak tau ending cerita ni camne, jom pakat serbu panggung wayang ramai. (Aku tak ajak beli cd pirate okay.)


Notatangan : Suka tengok Rihanna berlakon dalam cerita ni. Sempoi abes noks!

8 comments:

  1. wohoiii..bace separuh je..
    takot ilang feel nk g tgk dh thu cite t..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihkih.. paham2 jela aku ni,..kalau intro pnjg kemain..ngnatok org yg dgr.. kahkahkah!

      Delete
  2. x sabar nk tgk battleship malam ni !! ramai ckp movie ni best !!

    ReplyDelete
  3. dh lama x dpt pi tgk wayang..waaa nak tgkkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ang g la tgk zoey. pastu ang pi promote make up ang. good strategy kan?hihi

      Delete
  4. Replies
    1. memang best bro. Kau g tgk kalau x caya :D

      Delete