Friday, October 7, 2011

BELANJAWAN 2012 UTK DIRI SENDIRI

as-salam. hye oLLs.

okeyh. before korang nak caci maki aku sebab entry ni, korangg boleh siap sedia tekan button x kat bahagian atas kanan skrin korang yer. hehehe..

ni belanjawan yg aku buat untuk tahun depan merangkap tahun aku tamat pengajian. btw, jgn la nak ngengade tanya bakpe aku tak abes-abes lg belajar. sebab jawapan aku tetap sama. aku cintakan ilmu-ilmu tu semua. huhuhu..

kalau la gaji RM 1800.00 per month, apa yg tinggal bila dah hujung bulan? jom layaannn!

saving sendiri - rm 200
saving tabung haji - rm 100
bagi mak ayah - rm 200
sewa bilik - rm 300
makan minum - rm 350 (mentekedarah)
transport - rm 100
hutang ptptn - rm 150
sedekah amal jariah - rm 100 (madam ckp kena bantu org lain sbb x qualified zakat + tax)
shopping baju kasut per monthly - rm 100

BALANCE = RM 200.

KESIMPULAN = kalau gaji tak cecah rm 3000.00, pensyarah aku cakap jgn berangan nak pakai kereta. duit ansuran kereta plus minyak kereta nak cekau mana beb.. kalau minyak kereta tu boleh pakai air sekalipun, ansuran kereta tu nak bayo pakai ape? daun kering yer kome? ehehe.
terima kasih madam atas nasihat madam. mmg betul ape yg madam rangka belanjawan utk saya dgn kawan2 lain ni. hihi..


notatangan : melepas la aku nak merasa naik kereta sendiri kan? any husband to be yg ada kereta x? (tetibe jadi giler nak cari laki ada kete kan?haha!)

0 orang conteng sini. awak bila lagi?:

Post a Comment