Wednesday, December 7, 2011

TAKZIAH BUAT KELUARGA RARA ZIKRY

as-salam..hye oLLs.

masih ingat lagi entry INI? mana yg belum baca or memang tak tahu langsung perkara ni, masih sempat utk anda luangkan sedikit masa anda untuk baca. mungkin dah terlambat untuk aku post entry ni sebab ramai yg dah tau kot. 1 december yg lepas, allahyarhamah rara zikry dah pergi meninggalkan menghadap Ilahi. mungkin itu adalah yg terbaik bagi beliau setelah berjunag sehabisnya melwan sakit yg beliau hadapi. sesungguhnya jodoh, pertemuan, ajal dan maut semua di atas ketentuanNya. jom baca sedikit info hari-hari terkahir beliau yg aku amek kat SINI.


Cukup tenang keadaan Rara ketika itu. Nafasnya bergerak perlahan lahan walaupun mesin pernafasan yang menguasainya. Hanya ALLAH swt saja yang tahu bagaimana hati dan perasaan seorang ibu ketika itu, cukup memilukan, pedih, sayu...... bagai dihiris hiris perasaan ini. Setiap Kali bila dipanggil Namanya, Rara akan mengangkat tangannya. Tepat jam 9.30 malam, mesin pernafasannya berhenti dan mesin sampai ke angka '0'........... Tiada denyutan lagi....... Itu lah saat saat terakhirnya seperti sedang tidur lena dengan tersenyum. Semoga ALLAH swt mencucuri rahmat keatas rohnya, diampunkan segala dosa kesalahannya Serta ditempatkan bersama sama orang orang yang soleh dan beriman. Alfatihah.
Selesai sudah majlis tahlil dan bacaan yassin untuk Rara Zikry. Jutaan terima masih pada mereka yang datang mahupun dirumah, masjid atau di tanah perkuburan. Cuma mahu berkongsi saat saat akhir Rara bersama keluarga tercinta di hospital. Lebih kurang jam 8.30 malam Rara pada 1 December, Rara mengalirkan airmata seolah olah mahupun memberitahu kami yang dia mahu pergi menemui penciptanya. Wajah dia tenang, berseri

notatangan : semoga Allah mencucuri rahmat ke atas allahyarhamah rara zikry dan semoga beliau ditempatkan bersama orang-orang yg soleh.

2 comments:

  1. sedihnya
    akak punn ada baca kisah dia ..
    sgt cantik budak nie :)

    ReplyDelete
  2. @ieda
    aah kan kak..harap2 kita pun ada semangat juang mcm dia.. :)

    ReplyDelete