Friday, September 24, 2010

::: SAAT MENGHARAPKAN KETENANGAN :::

Minggu-minggu kemuncak dah bermula..minggu yg penuh dgn exam yg xtaw bila nk abes..
Assignment yg mmg xkn abes..project2 yg perlu di‘submit‘kn..ape2 pn x settle lg..ouch!

Saat ni,aku terasa aku perlu bangkit dr sume ni..sampai bila nk bersenang2 camni..seriously,i’m not really motivated to learn anything this semester..Everything seems messy + horrible!

Lately,i just know about my result during practical training before. Ade x puas hati sket .mane xnyer, penat-penat practical 6 months and they said it only for pass/fail. Suddenly, the office calculate cgpa. How come? Abesla drop our pointer2 nie..ish3..

Ape nk jadi ni..hati ni resah jer memikirkan semua ni..Ya Allah,berikan aku ketenangan agar aku dpt hadapi semua nie..Luckily,i have them to cheer up my life..Including my family.yes,dats so sure!
Now, I’m wanna thank to them bcoz u guys support me..(walopun korg perli2 aku nanges..waa!)
You’re really my great+gorgeous+kindly friends’ dears!
Thank to kamoo also..pandai kamoo pujuk sy + bg doa utk sy..ngee! (Blushing)

Here I wanna share some doa utk nk tenangkan hati yg tgh berduka..

U guys yg tgh berduka tu can try these doa..mnela taw hlg duka2 korg..

Ya Allah! Sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak hambaMu (Adam) dan anak
hamba perempuanMu (Hawa). Ubun-ubunku di tanganMu, keputusan-Mu berlaku
padaku, qadhaMu kepadaku adalah adil. Aku mohon kepadaMu dengan setiap nama
(baik) yang telah Engkau gunakan untuk diriMu, yang Engkau turunkan dalam
kitabMu, Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhlukMu atau yang Engkau
khususkan untuk diriMu dalam ilmu ghaib di sisiMu, hendaknya Engkau jadikan Al-
Qur’an sebagai penenteram hatiku, cahaya di dadaku, pelenyap duka dan
kesedihanku.” 

(HR. Ahmad 1/391. Menurut pendapat Al-Albani, hadits tersebut
adalah sahih.)


0 orang conteng sini. awak bila lagi?:

Post a Comment